donderdag 4 november 2010

boekenliefde

een accountje meer of minder maakt sinds de 23 dingen niet meer uit, dus heb ik me hier aangemeld, ben benieuwd of jullie hier al ervaring mee hebben, en of we dit zouden moeten/mogen/kunnen promoten in de bieb, misschien niet aktief, maar als er leners zijn die vragen of ze een herinnering aan de inleverdatum kunnen krijgen dan zouden we ze toch best op deze site mogen attenderen? het werkt nl wel super, er is een link met de bieb en daardoor zie je heel snel welke boeken je thuis hebt en wanneer ze terug moeten, je krijgt elke week een mailtje met deze info..........

5 opmerkingen:

  1. Wat een geinige link, BBB. Ik ga het eens proberen. Het is toch een soort van MLT, maar dan wat eenvoudiger en waarschijnlijk puur nederlands.
    Gezien mijn al weer opgelopen telaatgelden is het misschien ook wel mijn financiële redding.
    Alvast bedankt en ik kom er zeker op terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb me aangemeld en schrok een beetje van wat je te zien krijgt: mijn bibliotheekgegevens zo zichtbaar op het scherm! Heb inmiddels de discussie hierover op Bibliotheek 2.0 gelezen en mijn argwaan gedeeld gezien. Niettemin is het Alertsysteem heel aantrekkelijk; ja gek dat bijna geen enkele Bicatbibliotheek dit aanbiedt, terwijl het systeem dit wel kan. Mmm, ik zie het nog even aan. De bedenker garandeert veiligheid, maar dat doen banken ook...ondertussen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je krijgt wel heel erg vaak mail is mijn ervaring, in mijn geval om de 3 dagen. Wrsl is dit n kwestie v instelling maar onervaren bezoekers vinden het wellicht moeilijk om dat allemaal zelf te veranderen. Mijn collega's zijn van mening dat we met boeknliefd teveel inkomsten mislopen. wat vinden jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inkomsten mislopen? Lijkt me een oneigenlijk argument. Ik weet van een geëmigreerde vriendin (U.S.A.) dat de bibliotheek daar zélf de waarschuwingen stuurt. En je moet als bibliotheek toch juist streven naar 'netjes op tijd de spullen terugbrengen'? Nee, het argument lijkt een beetje op :als politie-agent hopen dat veel mensen door rood of veel te hard of zonder licht rijden.

    BeantwoordenVerwijderen