dinsdag 24 januari 2012

lezer of loser


De zenuwen beginnen al aardig op te spelen. Over 2 (slapeloze) nachten mag ik op een ouderavond iets vertellen over hoe leuk lezen is/zou moeten zijn. Ik heb, tegen m'n chaotische gewoonte in, zowaar een heel verhaal op papier gezet. Met naar mijn idee (voor wat het waard is) een begin, een soort van midden en een eind. Zodat ik in geval van acute black-out en andere uitvalverschijnselen toch nog iets voorhanden heb. Het kan natuurlijk zijn dat ik van angst na 1 minuut al wegsluip...... Helaas staat in het boekje dat ik heb gelezen over "ontspannen (hoe bedenken ze het: ONTSPANNEN) spreken in het openbaar" dat je voorafgaand aan een presentatie geen alcohol of kalmerende middelen mag gebruiken...... wat nu? Volgens mijn oudste zoon komt er bij mij alleen iets zinnigs uit na dit soort middelen. Maar okee, na afloop dan maar een extra flesje. Nu zoek ik nog even een pakkende titel, zoals "lezers of losers" of is dat te hard?? Okee, het gaat dan ongeveer zo: "lezers of losers, eigenlijk ben ik meer een lezer, maar nu ik hier sta voel ik me een loser..........." help sos waar blijft die sneeuwstorm nu waardoor het zo fijn zou worden afgeblazen, nog 2 dagen, het kan nog met die sneeuw.....

4 opmerkingen:

  1. Jeehee, je hebt een verhaal op papier, en klassenbezoeken doe je ook supergoed, 't komt vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie nu pas je bericht en dat je het overleefd hebt, mocht ik gisteren constateren. Jammer dat je zo nerveus bent, want als je bent die je normaal bent, straal je zoveel enthousiasme uit dat zelfs de grootste scepticus onder je(goede) invloed komt en zo snel als zijn benen hem dragen kunnen naar boekwinkel of bibliotheek rent.
    Lezer of Loser is inderdaad een boude stelling, maar ik denk dat je vast wel in de lezing zelf de nodige nuances hebt aangebracht.
    Wil je niet eens schrijven hoe het gegaan is op die 'ijselijke' avond?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha Piet, ja, gelukkig waren er niet zoveel mensen zodat het toch redelijk ontspannen ging, en ik leef nog!! ik zal binnenkort nog een verslagje maken over de avond, de kop "lezer of loser" heb ik maar omgebouwd tot "lezen is een feestje" want een puber hier in huis vond "lezer of loser" nergens op slaan, hij was iig geen van beide hahaha, hoe vond je het zat.av?? groetjes & fijn weekje, ik doe het even zo want ik kan niet op je blog komen blijkbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wacht op het verslagje. Toch jammer van je 'harde'titel. Het stuk van zaterdag viel tegen, maar de akteurs waren indrukwekkend, zodat ik het geheel toch een heel geslaagde toneelervaring
    vond. Om mijn blog te vinden moet je naar de laatste post van Nelsnieuws gaan en van daaruit verder. Je komt er o.a. een creatie van jou tegen.

    BeantwoordenVerwijderen