zaterdag 26 december 2009

ding 18, librarything

dit is een echt biebding, zoals de naam al doet vermoeden, haha, leuk! ik heb hier wat rondgesnuffeld en het is verbazend hoe snel en makkelijk sommige dingen gaan, zoals boeken toevoegen + omslag! alleen is het nog wel een gepuzzel om de verzamelingen te beheren, bijv. als je boeken toe wilt voegen aan je "verlanglijst" dan staat het vervolgens weer gewoon tussen de rest van je boeken, wat doe ik fout? het lijkt me heel zinvol om hier de boeken in te zetten die je aan het lezen bent of nog zou willen lezen, en om de boeken die je gelezen hebt te bespreken, dit betekent voor mij dat ik voortaan hier m'n boeken bespreek en niet meer op m'n writersblog, dit moet ik natuurlijk wel even netjes aan m'n bloglezers melden tzt, de site is mooi gedaan zoals je met elk boek dat je zoekt nieuwe leesadviezen krijgt en ook zonder dat je er zelf iets voor doet qua netwerken al in beeld krijgt hoeveel mensen en wie jouw boeken ook lezen, het lukt me trouwens nog niet zo makkelijk om mensen te vinden, dus ik heb 2 vragen bij deze site: hoe kun je de boeken in de verzamelingen krijgen? en hoe kun je vrienden zoeken? ik zou het niet zo snel gebruiken om m'n hele boekenkast in te zetten, maar wel de boeken waar ik mee bezig ben en nog zou willen lezen, ook om hierover te kunnen communiceren met anderen, super! ik zal het ook es op m'n leesclubje promoten, voor de site van de bieb is dit ook een handig ding, bijv. om met een widget een boekentoptien van de meestgeleende boeken of juist om onbekende boeken te tonen
mijn bibliotheek: http://www.librarything.nl/catalog/bonbonblogje/mijnbibliotheek

3 opmerkingen:

  1. Hallo bonbon
    Op één van je vragen heb ik een antwoord. Als je bij mijn LibraryThing kijkt (op mijn blog staat een link)zie je in de meest rechter kolom hoeveel mensen het zelfde boek hebben opgenomen in hun bibliotheek. Als je hier op klikt vind je hun gegevens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. BonBon, en ik zat met hetzelfde probleem als jij (zie NelsNieuws) wat betreft het maken van een deelverzameling. Ik ben daar wel een stief kwartiertje mee bezig geweest, maar het gaat zo:
    Als je zoekt op tabblad "Mijn boeken" krijg je een lijst met 7 kolommen. Het gaat om de laatste kolom. Daarin staan 5 icoontjes, het laatste van de rij is een rood kruisje en het eerste is een opengeslagen boekje.
    Het gaat om het middelste icoontje, een oranje vlakje met een pijltje erin. Klink dat aan en er ontrolt zich een keuzemenuutje met voorstellen voor deelverzamelingen. Je kunt ook zelf een nieuwe deelverzameling maken, 'boeken onder mijn hoofdkussen'. Je selecteert de deelverzameling waarin jij je boek wilt hebben, et voila! Ik hoop dat jij ook wat recensietjes gaat plaatsen.Ik heb toch heel gangbare titels, maar totnutoe alleen maar mensen die het boek ook lezen, maar niemand die er (in het nederlands dan) iets over zegt. Als je op het boekje in de widget klikt krijg je het recensietje te lezen.
    Mijn vraag aan jou: hoe krijg je zo'n mooi breed blog over de hele breedte van het scherm? Bij mij en bijna alle anderen is er een soort loper over het scherm met aan weerskanten niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig leuk om de communicatie tussen de bloggers te lezen. Het is zo leuk op deze manier elkaar te helpen. prima!!

    BeantwoordenVerwijderen