donderdag 8 oktober 2009

ding 4 en 5

joepie, even real time share met m'n personal coach!! waardoor m'n eindeloos gesurf (zonder durf) een beetje ingekaderd kan worden, ik zat al te piekeren waar rss feed voor staat, misschien Voedertijd (Feed) voor Reuze Stink Slangen??? een enge glibberige associatie, maar gelukkig ongegrond, zo blijkt nu, RSS betekent gewoon handige/snelle links naar nieuwsfeiten van allerlei slag, dus meer een soort HSL (hele snelle linkjes), het blijft verleidelijk om gekke en maffe betekenissen te zoeken achter afkortingen, maar this is real life, dus ik moet bij de les blijven, RSS dus, zonder RSI (hou maar op, dat bestaat al niet meer, dus een lege afkorting)
enne voor die RSS heb je een soort startpagina nodig, ik ben door m'n personal coach gelukkig weer snel op het rechte pad gebracht, was stiekem afgeglibberd naar iets met vibes, maar na wat gegoogel nu met een i ervoor: igoogle en daar dan weer een reader bij, haha, wel lekker spannend dat we geen cursusboek hebben, waardoor iedereen een beetje in de grote googelzee dobbert en op zoek moet naar de reddingsboeien, gewoon heel hard HELP roepen

3 opmerkingen:

  1. Riep je HELP?
    Hier zijn de reddingsboeien:
    - Je foto als volger kan je wijzigen in het veld dat verschijnt als je volgt dmv de knop "volgen" op de desbetreffende blog (dus ipv URL plakken in je dashboard); hoef je maar bij 1 persoon te doen en dan zit het bij iedereen goed. (Ik heb bij wijze van proef mijn foto ook net gewijzigd.)
    - Om de blogs die jij volgt op je pagina te krijgen, moet je hier eerst een plek voor maken. Dat gaat in aanpassen, pagina-elementen, gadget toevoegen. Uit de lijst met gadgets kies je "mijn lijst met blogs". Vervolgens kan je daarin via "aan lijst toevoegen" de optie "blogs die ik volg" aanklikken.
    - Extraatje: op je iGoogle-pagina kan je je account bewerken (rechtsbovenin) en daar ook een foto inzetten.

    Hoop dat alles duidelijk is en dat je nu weer lekker verder dobbert.

    RescueSaverSylvie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Petra,
    Leuk dat je nu ook bij de overgebleven cursisten bent. Probeerde je bij mijn lijst met blogs te zetten maar ik heb je URL niet, dat is dus je blogadres. zoals de mijne bea48nieuws.blogspot.com is. Dus kan je me even de jouwe door geven dan kan ik je erbij zetten.
    Groetjes Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, ik zie dat de eerste reddingsboeien geholpen hebben. Maar je hebt behoefte aan nog een paar...
    Voor Flickr moet je idd een yahoo-account aanmaken. Waarom weet ik niet; het is wel heel eenvoudig, zorg er alleen voor dat je je inloggevens goed bewaart!
    Wb dat lege G-readervakje; staat er helemaal niks in? Ook geen klein vakje met "all items"? Is het wel "uitgevouwen" (scrolmenuutje re.bovenin gadget)?
    Als er bij mij een feed in staat en ik lees 'm via dat vakje (dus niet via Google Reader zelf) en ik ververs daarna de gadget, dan staat er weer niks in. Dit kan ook als je op "mark all as read" klikt.
    Ik hoop dat deze uitleg begrijpelijk overkomt! (Ondanks mijn wijntje zonder bonbonnetje...)

    BeantwoordenVerwijderen