maandag 19 oktober 2009

ding 9



aangezien ik meer een lettervreter ben dan een cijferwonder, zat ik tot voor kort wat glazig te kijken bij de term "web 2.0", ik wist totaal niet wat ermee werd bedoeld, maar sinds ik bezig ben met de 23 dingen begint er een lichtje te branden, en zoals het meestal gaat als je iets nieuws leert (of koopt), je ziet het opeens overal opduiken! laatst in de krant bijv. een artikel over een congres voor werkers in de gezondheidszorg, een arts die online z'n patienten van advies, recepten en doorverwijzingen voorziet, alles vanaf het toetsenbord, op de foto bij dit verhaal waren allemaal verhuisdozen te zien, grappig, want dat maakt voor die online patienten niks uit (zolang er geen webcam in het spel is, ha)
sinds ca. 2 jaar heb ik een weblog, waar ik naast allerlei waan van de dag dingetjes ook de boeken op zet die ik heb gelezen, en het lijkt me heel leuk en nuttig om ook in de bieb een weblog te openen, maar hier kun je natuurlijk niet zomaar mee beginnen, want het is wel handig om een link te hebben met de officiele website en afspraken te maken over het beheer en alles, ik had de moed alweer bijna opgegeven, maar nu allerlei kollega's dankzij de 23 dingen aan het bloggen zijn geslagen gloort er weer hoop wat dit betreft

met de plaatjes ben ik nu al aardig op dreef, ik had wel es gehoord van "google afbeeldingen" maar durfde daar zelf niks mee te doen, nu doe ik niks anders......... met flickr, findr, imagegenerator, fotoaanpassen en dat soort dingen, wauw

gelukkig net op tijd een tikje van Nellie gehad, omdat het zo grenzeloos is, moet je zelf je grenzen weten te stellen, oeps, interaktie met kollega's, dichtbij of veraf, dat is volgens mij het leuke van web 2.0: BEWEGING!! geen strikte protocollen of regels, maar zoeken wat je nodig hebt, elkaar bevragen en tips geven, interaktie, niet alleen met kollega's, maar ook met de klanten/gebruikers, enne, voor de jeugd hebben we sinds de open dag al een hyves!! nu nog verder promoten en bijschaven, misschien prinses Laurentien vragen een lintje door te knippen/linkje te leggen om de jeugdhyves officieel te openen, ha, wie weet

wat me ook nog een leuke uitwerking lijkt: werkstukken/uitvoeringen van cursisten beeldend/schilderen/tekenen/fotografie/muziek online zichtbaar en hoorbaar te maken, it's a neverending story........keep dreaming


2 opmerkingen:

  1. Bonbon, ik wil geen tikje uitdelen, maar omdat ikzelf zo hopeloos verstrik raak in de nieuwe aangeboden mogelijkheden wil ik jou er voor vrijwaren, want ik merk bij jou dezelfde verrukking.
    Ik moet eindelijk eens leren dat iedereen anders is en jij bent wellicht veel minder snel 'verslaafd'. Ik hoop dat je gewoon geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Web 2.0 heeft meer met letters te maken dan de naam doet vermoeden, hè. Voor mij staat die 2 voor tweerichtingsverkeer; inderdaad interactie, vragen stellen èn beantwoorden, lekker ook zelf bezigzijn. Na de kurk, nu creatief met web2.0!

    Nel P. waarschuwt jou nu wel zo lief - mij heeft ze weer hopeloos, mateloos en grenzeloos aan het plaatjes bewerken gekregen :-/ (zie de Cultura23dingen-blog).

    BeantwoordenVerwijderen