woensdag 25 november 2009

vragenuurtje

ja, hoewel het natuurlijk net in de drukste sintweek is (planning?? daar heeft de sint nog nooit van gehoord)hoop ik toch even langs te komen as dinsdag, hoe laat ook alweer? idd hoe krijg je een youtube filmpje in je blog en verder zit ik soms met vanalles naast elkaar te werken, terwijl je volgens mij ook wel een mooi geïntegreerd geheel kunt maken, ik heb nu wel een mooie igoogle startpag., maar eigenlijk wil ik alles qua uitwisseling in dit blog kunnen stoppen en niet ook nog es via igoogle, stumbleupon, flickr, of gmail bijv. allerlei dingen delen etc., dus misschien ben ik nog niet 2.0 genoeg......behalve natuurlijk met m'n hyves, die ik nu schromelijk aan het verwaarlozen ben

1 opmerking:

  1. Dag Bonbon, ook ik liep tegen het door jou geschetste punt aan: dat je steeds meer dingen moet 'checken' en daarvan raakte ik een 'peu nerveux'(eigenlijk nerveuse, maar dat rijmt niet).
    Maar is het niet zo dat je via Google Reader attent kunt worden gemaakt op nieuws dat je via verschillende kanalen binnenkrijgt? .
    In elk geval wordt ik in Reader geattendeerd op nieuws in de blogs van mijn medecursisten die ik volg, krijg ik de Youtubefilmpjes te zien die collega B. wil delen én natuurlijk de RSSfeeds waarop ik een abonnement heb. (Na de eerste week heb ik de weinige abonnementen teruggebracht tot één, omdat ik me overweldigd voelde door al dat nieuws, maar dit terzijde.)
    YouTube filmpje in je blog: als je op de pagina in You Tube bent waar 'jouw'filmpje draait zie je rechts in beeld twee mogelijkheden: URL of Insluiten.
    Kies insluiten, selecteer en kopieer wat in het grijze balkje staat. Ga naar het bericht dat je in je weblog aan het schrijven bent en plak daar gewoon in de tekst dat wat je gekopieerd hebt. Dat is alles: in je bericht komt een schermpje met een pijltje en de lezer kan het filmpje bekijken.
    Nu wil ik soms geen filmpje, alleen een LINK. Dat zou moeten lukken met URL kopieren en plakken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik vind het trouwens nog steeds een heel gepunnik om een link in mijn blogbericht te krijgen.
    O ja, belangrijk is bij filmpjes in je blog: gebruik NIET de balk boven je berichtenvenster met Invoegen zoals je dat met foto's doet. Gewoon rechtstreeks in je berichttekst plakken.
    Ik hoop dat het lukt!

    BeantwoordenVerwijderen